VE 43 OPUSTIL PRÁCI, INVESTOVAL STATISÍCE A POPRVÉ ZAČAL PODNIKAT

Nejlepší na mém někdejším období zaměstnance je, že jsem měl řadu chytrých a zajímavých kolegů, jejichž další pracovní a životní příběhy mě baví sledovat. Jedním z nich je Pavel Kuhn, se kterým jsem roky pracoval ve Vodafonu. Pavel pak vystřídal ještě několik firem a na konci minulého roku se stal poprvé podnikatelem.

Ve 43 letech a s rodinou to není vůbec snadné. Přestože měl dlouho dobrý manažerský plat a je slušně zabezpečený, není určitě v situaci, že by nemusel peníze vydělávat. Navíc dal přes milion korun z vlastních úspor do rozjezdu nové firmy, které věří. Roky budoval startupy pro jiné společnosti, nedávno se rozhodl zkusit vlastní projekt. Společně s partnery, Petrem Beťákem a Martinem Prokopem, které dobře zná z minulých zaměstnání, na trh uvedli firmu Surfey.

Dohromady do ní všichni zatím vložili více než 4 000 hodin práce, a také přes dva miliony korun. Nejdřív po večerech a víkendech při plných úvazcích, poslední týdny už naplno, protože ze zaměstnání odešli, aby se svému nápadu mohli věnovat stoprocentně.

Pavle Kuhn (uprostřed) s partnery, Petrem Beťákem a Martinem Prokopem

Surfey je založený na jejich vlastních zkušenostech, které mají z práce pro velké korporace. Pustili se do poměrně náročné oblasti, protože prodávají znalosti procesů na straně firmy a hodnotu zpětné vazby posbírané od zákazníků.

Cílem Surfey je pomoci identifikovat problémy a najít řešení v procesu registrace, nákupu nebo třeba konzumace obsahu. A to jak v online prostředí, tak i offline přímo na prodejním místě, například na pobočce banky, v hotelu nebo klidně ve fitness studiu. „V praxi to znamená, že se Surfey nasadí do jednotlivých kroků daného procesu a zjišťují se důvody, proč zákazník nepřechází do dalšího kroku. Následně tyto informace vyhodnocujeme a připravujeme návrhy na úpravu procesu, nových funkcionalit nebo zakazníkům jen lépe vysvětlujeme, proč je potřeba v daném okamžiku poskytnout dané informace.  Obchodní přínos pak spočívá v tom, že se daří zvyšovat prostupnost celého procesu a zvyšovat počet klientů, kteří dokončí obchod,“ popisuje Pavel Kuhn. Jejich nástroj dá firmě jasnou zpětnou vazbu od zákazníka v momentě, kdy svou zkušenost aktuálně řeší. A je použitelný pro mnoho odvětví, firem a procesů.

Na podzim 2019 svou novou firmu spustili a při ostrém startu zjistili, že původní plán – zaměřit se na střední a menší firmy – nezafungoval, jak očekávali. Rychle došli k tomu, že s tématem zákaznické zkušenosti mají šanci uspět hlavně u velkých společností, kde na tuto oblast existují specializovaná oddělení i rozpočty. Aktuálně mají projekt například v České spořitelně nebo ve Vydavatelství 24net. Ale zatím nemají vyhráno. Mají plány expandovat do zahraničí. Hledají investora na další rozvoj. Firma jim do pár let může přinést veliký úspěch, ale stejně tak to může skončit i investováním času, energie i peněz bez většího výsledku. Je to otevřené dobrodružství.

Podle čeho bude úspěch Surfey měřit sám Pavel?

„Po mnoha letech v různých korporacích, kde definování KPI (cílů) zabere spoustu manažerského času si užívám, že si dneska žádné dávat nemusím. K vlastnímu podnikání se snažím přistupovat, abych se z toho hlavně nezbláznil. Dávám si postupné cíle, at´ už při získávání zákazníků nebo při rozvoji produktu. Dnes je naším hlavním cílem získat investora, bez kterého to v tomto typu businessu nejde. Taky se k nám snažíme přivést zajímavé talenty, aby nám pomohli v oblastech, které nejsme schopni kapacitně nebo odborností sami pokrýt. A pokud bude se Surfey jednou velká firma, podaří se nám změnit vnímání zpětné vazby od zákazníka a udělat z toho jeden ze zásadních vstupů při rozhodovaní ve firmách o jejich dalším rozvoji a úpravách existujících procesu a produktů, budu spokojený,” říká.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *